Το Κτιριο (2012)
Το έργο έχει μεταφραστεί στα Ισπανικά (μτφ. Δημήτρης Ψαρράς & Marta Miguélez Sánchez) και στα Αγγλικά (μτφ. Πένυ Φυλακτάκη, επιμ. David Connolly)
Έχει εκδοθεί (2014) και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δίγαμμα.
ΠαραστασιογραφΙα
2014: 5ο Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας «Αφιέρωμα στα Βαλκάνια» του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, Γαλλικό Ινστιτούτο, Αθήνα – αναλόγιο (σκην. Αλέξανδρος Σωτηρίου)
2014: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Θεσσαλονίκη – αναλόγιο (σκην. Δελίνα Βασιλειάδη)
2015: Praxis Theatre Group, Michael Pilch Studio, Οξφόρδη (σκην. Αναστασία Ρεβή)
Αριθμός προσώπων: 1 -1000
Υπόθεση: Ένα κτίριο αφηγείται τη ζωή του από την πρώτη μέρα που ένιωσε το μυστρί των ανθρώπων να το χτίζουν μέχρι σήμερα. Μέσα σε 100 χρόνια αλλάζει συνεχώς ταυτότητα: Κεντρική Εμπορική Στοά, Αρχηγείο, καταυλισμός θυμάτων πυρκαγιάς, Κεντρικό Τραπεζικό Ίδρυμα, Διοικητήριο, Νοσοκομείο, στόχος βομβαρδισμών, Πρώτο Δημόσιο Πανεπιστήμιο, Ασφάλεια, εγκαταλελειμμένο κτίριο. Από την αφήγηση του περνάει ένας αιώνας με πόλεμο και ειρήνη, καταστροφές και ελπίδα, ιδωμένα όλα από ένα ανθρώπινο δημιούργημα που η ευλογία της μακροζωίας του είναι ταυτόχρονα και η κατάρα του: αναγκάζεται να βλέπει κάθε κύκλο της ανθρώπινης ιστορίας ξανά από την αρχή. Γι αυτό και τώρα που έγινε Θέατρο αποφασίζει να μιλήσει στο κοινό που κάθεται μέσα του και να ζητήσει από τους θεατές μια τελευταία χάρη: να το γκρεμίσουν για να μην αναγκαστεί να ζήσει τα ίδια πράγματα για άλλη μια φορά.
ΚρΙΤΙΚΕΣ
Αν οι τοίχοι είχαν φωνή – για “Το Κτίριο” της Πένυς Φυλακτάκη – από τον Ηλία Νίσαρη
Ένα από τα κύρια προβλήματα με το ελληνικό καλλιτεχνικό γίγνεσθαι είναι πως έχουμε μάθει να επιβραβεύουμε τις αγνές προθέσεις περισσότερο από το τελικό αποτέλεσμα. Μια καλή ιδέα δεν αρκεί – αυτό που έχει σημασία είναι το κατά πόσο ήταν επιτυχής η πραγματοποίησή της. Το βιβλίο της Πένυς Φυλακτάκη, «Το Κτίριο» (θεατρικός μονόλογος που κυκλοφόρησε πέρυσι από τις Εκδόσεις Δίγαμμα) έχει ως αφετηρία του μια σπουδαία αρχική σύλληψη: πρόκειται για την αυτοβιογραφία ενός κτηρίου.
Διαβάστε όλη την κριτική εδώ.